- оптант— вибір професії; (фіолетовий)
- адепт— учень у професійному закладі освіти; (зелений)
- адаптант— спеціаліст-початківець, який опановує основи професійної діяльності; (синій)
- інтернал— фахівець, який успішно виконує основні професійні функції; (жовтий)
- майстер— фахівець, який має досвід та може поділитися ним з іншими працівниками; (помаранчевий)
- наставник— авторитетний майстер, який передає досвід початківцям, стежить за їхнім професійним зростанням. (червоний)
Компетентність — характеристика реального фахівця. Її можна оцінити за результатами діяльності педагога.
Компетенція — характеристика професійної діяльності.
Складова |
Зміст |
Когнітивна |
Система педагогічних і спеціальних предметних знань |
Операційно-технологічна |
Методи, технології розвитку, навчання та виховання дітей раннього та дошкільного віку; способи педагогічної взаємодії |
Особистісна |
Етичні та соціальні позиції й установки, особистісні якості педагога, які впливають на його професійну діяльність |
Професійна компетентність вихователя складається з шести компетенцій:
- Інформаційна
- Методична
- Організаційна
- Психолого — педагогічна
- Комунікативна
- Валеологічна
Які б гарні закони держава не приймала, якщо вона не має компетентного педагога, вона не матиме й компетентного покоління.
Які ж якості компетентного педагога?
Узагальнимо та доповнимо ваші відповіді:
- ерудиція, знання свого предмета, останніх досягнень науки й техніки, новітніх технологій і методів.
- бачення перспективи, уміння прогнозувати, застосовувати різні методи самоконтролю й самопізнання
- прагнення до самовдосконалення, бажання підвищити свій фаховий рівень;
- розширення блоків професійних знань, практичний аналіз і планування своєї діяльності, корекцію професійних стереотипів.
Вихователь-методист може використовувати як традиційні, так і нетрадиційні форми роботи. Більш детально з цими формами можна ознайомитись НАТИСНУВШИ СЮДИ
Сучасна освіта неможлива без упровадження інноваційних форм і методів, які роблять педагогічний процес більш якісним, а, отже, і більш продуктивним.
Науковцями та практиками доведено й загальновизнано, що інтерактивна освіта стимулює пізнавальну діяльність і сприяє формуванню професійних компетентностей.
- інтерактивні технології корпоративного (групового) навчання –педагогічна технологія, що застосовується в навчальній роботі учасників у групах і робить їх відповідальними за навчання одне одного; при цьому кожен особисто підзвітний за своє навчання. До даного виду інтерактивної технології належать робота в парах, ротаційні трійки, «Карусель», «Акваріум», робота в малих групах;
- інтерактивні технології колективно-групового навчання, що передбачають спільну фронтальну роботу всіх учасників. До даного виду відносять методи обговорення проблеми, мозковий штурм, «відкритий марафон», дерево рішень, методику «навчаючи – учусь» тощо;
- технології ситуативного моделювання – це рольові та ділові ігри, організаційно-діяльнісні ігри, ігрове моделювання явищ, розігрування ситуацій;
- технології опрацювання дискусійних питань – широке і
публічне обговорення суперечливого питання із використанням
методів: «прес», дебати, дискусії,
круглі столи, форуми, симпозіуми
тощо.
Зазначена мета визначає завдання інноваційної діяльності та пріоритети корпоративного навчання:
- розвиток інноваційного мислення;
- формування професійних компетенцій;
- генерування нових знань;
- корекція організаційної культури закладу освіти відповідно до нової стратегії;
- гнучкість і конструктивність рольової поведінки.
Не потрібно формулювати визначення, шукати значення слова. Просто напишіть перше, що спало на думку.
Узагальнимо та розширимо ваші відповіді.
Баддінг, шедоуінг, секондмент, менторінг, коучінг, тьюторство насправді є різновидами наставництва. Відрізняються ці методи позицією наставника.
Назва |
Ключове слово |
Трактування |
Баддінг (budding) |
партнер |
Включення педагогічного працівника в процес діяльності іншого педагога |
Шедоуінг (shadowing) |
тінь |
Спостереження за процесом роботи |
Секондмент (secondmеnt) |
відрядження |
Стажування, ротації |
Менторінг (mentoring) |
обмін |
Цілеспрямована передача досвіду |
Коучінг (coaching) |
еврика |
Розкриття потенціалу особистості педагога |
Тьюторство (tutoring) |
координація |
Супровід процесу навчання, обговорення досвіду перенесення отриманих знань у реальну практику |
Слід відзначити, що корпоративна освіта може реалізовуватися в очній формі (фізична присутність працівників) і в онлайн форматі: за допомогою різних форм віртуального спілкування та хмарних технологій.