Нетрадиційні форми методичної роботи

 

  • Методичний фестиваль – багатопланова разова форма роботи, яка ставить за мету обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних знахідок.
  • Методичний турнір – форма методичної роботи, яка спрямована на пошук, розвиток, підтримку нових ідей, визначення  оптимальних шляхів  вирішення актуальних проблем розвитку освіти.
  • Творчий звіт – форма методичної роботи, спрямована на пошук, підтримку, педагога, а також діяльності всього педагогічного колективу з питань інноваційних технологій, організації навчально-виховної та методичної  роботи в закладах освіти.
  • Ярмарок педагогічних ідей – форма роботи, основним призначенням якої є громадянський огляд та оцінка методичних здобутків.
  • Авторська школа – одна з форм передачі перспективного педагогічного досвіду, яка створюється при майстернях педагогічної праці.
  • Педагогічна олімпіада – ефективна форма захисту педагогами науково-методичних проблем, над вирішенням яких вони працювали впродовж останніх років.
  • Конкурс педагогічної майстерності – форма методичної роботи, спрямована на пошук, підтримку і пропаганду перспективного досвіду педагогічних працівників.
  • Методична сесія – форма методичної роботи, яка забезпечує особистісно орієнтований підхід до навчання педагогів, спрямована на науково-методичне забезпечення  освітнього процесу та інноваційної діяльності педагогів.
  • Клуб – форма методичної роботи, яка об’єднує педагогів спільної діяльності щодо підвищення свого професійного рівня, розвитку талантів, індивідуальних можливостей, забезпечення умов для їх самореалізації.
  • Тренінг – ефективна форма опанування знань, інструмент для формування вмінь і навичок, збагачення досвіду.
  • Педагогічні ігри – активні форми вільного професійного самовияву педагогів, що реалізуються шляхом розігрування педагогічних ситуаціях, наближених до реальних.
  • Методичний діалогце складова частина будь-якої форми методичного навчання, що має теоретичне домашнє завдання, яке допов­нюють присутні педагоги.
  • Методичний міст — одна з активних форм методичної роботи, яка проводиться з метою розвитку практичних навичок.
  • Методичний ринг— форма методичної роботи, яка сприяє вдосконаленню знань, дає можливість виявити загальну ерудицію та обізнаність педагогів із проблемою.
  • Методичний тиждень проводиться для ознайомлення з ініціативою і творчістю молодих педагогів.
  • Методичний фестиваль — форма методичної роботи, яка передбачає велику аудиторію і метою якої є обмін досвідом, упроваджен­ня ідей, знахідок, організація інтелектуально-пізнавальної діяльності.
  •  Методичні посиденьки — форма методичної роботи, яка сприяє створенню позитивного психологічного клімату в групі слухачів, а та­кож виробленню найбільш доцільного підходу до вирішення певної педагогічної проблеми.
  • Мозкова атака — один із методичних прийомів, який сприяє розвитку творчості, виробленню правильного погляду на питання, що зустрічаються на практиці.
  • Проблемний стіл сприяє розвитку у вихователів прагнення до самоосвіти, розширення й поглиблення знань.
  • Педагогічні турніри. Розпочинати підготовку до проведення цієї форми методичної роботи потрібно за місяць . Обираються ведучий та журі. Вихователям повідомляють домашнє завдання. Потім обирають капітанів та опрацьовують літературу з теми турніру, обмірковують виконання домашнього завдання.
  • Диспути  - усний науковий спір, обговорення якогось питання публічно, перед аудиторією. Як інтерактивна форма роботи це можуть бути зіткнення ідей, думок, точок зору, дебати після доповіді. Як правило, опоненти визначаються заздалегідь.
  • Дискусія – колективне обговорення якогось складного питання. Заздалегідь готується література відповідно до теми, оформлюється приміщення, учасники ознайомлюються з темою
  • Мозковий штурм – це процедура групового креативного мислення, а точніше засіб отримання від групи педагогів великої кількості ідей
  • Круглий стіл визнаний науковцями як одна з ефективних інтерактивних форм навчання дорослих.
  • Семінар – найпоширеніша форма підвищення кваліфікації педагогів. Мета – вдосконалення теоретичної та практичної підготовки вихователів відповідно до сучасних наукових досягнень у галузі дошкільної педагогіки й дитячої психології.
  • Семінар практикум вид заняття, мета якого полягає в забезпеченні можливості практичного використання теоретичний знань.
  • Ділова гра – метод імітації прийняття рішень у різних педагогічних ситуаціях, умовне відтворення організаційної ситуації в ігровій формі.
  • Тренінг – форма методичної роботи, спрямована на здобуття знань, умінь, навичок, корекцію установок для успішного розв’язання навчально – виховних завдань.
  • Педагогічний аукціон спрямований на активний обмін новими ідеями, думками, педагогічними знахідками.
  • Банк ідей – колективне проектування нових ідей для розв’язання практичних проблем, які не можна розв’язати в традиційний спосіб.
  • Бюро педагогічних знахідок покликане дати вихователям інформацію про кращі здобутки педагогів у галузі освіти.
  • Вікторина – пізнавальна гра, що складається із питань  та відповідей. Підвищує загальноосвітній рівень вихователів.
  • Синтез думок – пошук і виявлення оригінальних рішень з теоретичних та практичних питань.
  • КВК проводиться з метою виявлення та збагачення знань педагогів з окремих педагогічних проблем.
  • Клуб «Що? Де? Коли?» має на меті розширення знань з будь – якої педагогічної проблеми і формування навичок усного виступу.
  • Школа передового досвіду створюється за наявності в педагогічному колективі одного чи кількох вихователів – майстрів педагогічної праці, носіїв передового педагогічного досвіду, нових технологій педагогіки
  • Форум — це форма спілкування на сайті. Кожне повідомлення на форумі має свого автора, тему і власний вміст. Як правило, форуми поділяються на теми, і кожна ваша відповідь буде частиною загального відкритого обговорення певної теми.
  • Блог — певний різновид сайту, що час від часу наповнюється текстом та мультимедійною інформацією.