Нетрадиційні
форми методичної роботи
- Методичний фестиваль – багатопланова разова форма роботи, яка ставить за мету обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних знахідок.
- Методичний турнір – форма методичної роботи, яка спрямована на пошук, розвиток, підтримку нових ідей, визначення оптимальних шляхів вирішення актуальних проблем розвитку освіти.
- Творчий звіт – форма методичної роботи, спрямована на пошук, підтримку, педагога, а також діяльності всього педагогічного колективу з питань інноваційних технологій, організації навчально-виховної та методичної роботи в закладах освіти.
- Ярмарок педагогічних ідей – форма роботи, основним призначенням якої є громадянський огляд та оцінка методичних здобутків.
- Авторська школа – одна з форм передачі перспективного педагогічного досвіду, яка створюється при майстернях педагогічної праці.
- Педагогічна олімпіада – ефективна форма захисту педагогами науково-методичних проблем, над вирішенням яких вони працювали впродовж останніх років.
- Конкурс педагогічної майстерності – форма методичної роботи, спрямована на пошук, підтримку і пропаганду перспективного досвіду педагогічних працівників.
- Методична сесія – форма методичної роботи, яка забезпечує особистісно орієнтований підхід до навчання педагогів, спрямована на науково-методичне забезпечення освітнього процесу та інноваційної діяльності педагогів.
- Клуб – форма методичної роботи, яка об’єднує педагогів спільної діяльності щодо підвищення свого професійного рівня, розвитку талантів, індивідуальних можливостей, забезпечення умов для їх самореалізації.
- Тренінг – ефективна форма опанування знань, інструмент для формування вмінь і навичок, збагачення досвіду.
- Педагогічні ігри – активні форми вільного професійного самовияву педагогів, що реалізуються шляхом розігрування педагогічних ситуаціях, наближених до реальних.
- Методичний
діалог— це складова
частина будь-якої форми методичного навчання, що має теоретичне домашнє
завдання, яке доповнюють присутні педагоги.
- Методичний міст — одна з активних форм методичної
роботи, яка проводиться з метою розвитку практичних навичок.
- Методичний ринг— форма методичної роботи, яка
сприяє вдосконаленню знань, дає можливість виявити загальну ерудицію та
обізнаність педагогів із проблемою.
- Методичний тиждень проводиться для ознайомлення з
ініціативою і творчістю молодих педагогів.
- Методичний фестиваль — форма методичної роботи, яка передбачає
велику аудиторію і метою якої є обмін досвідом, упровадження ідей, знахідок,
організація інтелектуально-пізнавальної діяльності.
- Методичні
посиденьки —
форма методичної роботи, яка сприяє створенню позитивного психологічного
клімату в групі слухачів, а також виробленню найбільш доцільного підходу до
вирішення певної педагогічної проблеми.
- Мозкова атака — один із методичних прийомів, який сприяє розвитку творчості, виробленню правильного погляду на питання, що зустрічаються на практиці.
- Проблемний стіл сприяє розвитку у вихователів прагнення до самоосвіти, розширення й поглиблення знань.
- Педагогічні турніри. Розпочинати підготовку до проведення цієї форми методичної роботи потрібно за місяць . Обираються ведучий та журі. Вихователям повідомляють домашнє завдання. Потім обирають капітанів та опрацьовують літературу з теми турніру, обмірковують виконання домашнього завдання.
- Диспути - усний науковий спір, обговорення якогось питання публічно, перед аудиторією. Як інтерактивна форма роботи це можуть бути зіткнення ідей, думок, точок зору, дебати після доповіді. Як правило, опоненти визначаються заздалегідь.
- Дискусія – колективне обговорення якогось складного питання. Заздалегідь готується література відповідно до теми, оформлюється приміщення, учасники ознайомлюються з темою
- Мозковий штурм – це процедура групового креативного мислення, а точніше засіб отримання від групи педагогів великої кількості ідей
- Круглий стіл визнаний науковцями як одна з ефективних інтерактивних форм навчання дорослих.
- Семінар – найпоширеніша форма підвищення кваліфікації педагогів. Мета – вдосконалення теоретичної та практичної підготовки вихователів відповідно до сучасних наукових досягнень у галузі дошкільної педагогіки й дитячої психології.
- Семінар – практикум вид заняття, мета якого полягає в
забезпеченні можливості практичного використання теоретичний знань.
- Ділова гра – метод імітації прийняття рішень у різних педагогічних ситуаціях, умовне відтворення організаційної ситуації в ігровій формі.
- Тренінг – форма методичної роботи,
спрямована на здобуття знань, умінь, навичок, корекцію установок для успішного
розв’язання навчально – виховних завдань.
- Педагогічний
аукціон спрямований на активний обмін новими ідеями,
думками, педагогічними знахідками.
- Банк ідей – колективне проектування нових ідей для розв’язання практичних проблем, які не можна розв’язати в традиційний спосіб.
- Бюро педагогічних знахідок покликане дати вихователям інформацію про кращі здобутки педагогів у галузі освіти.
- Вікторина – пізнавальна гра, що складається із питань та відповідей. Підвищує загальноосвітній рівень вихователів.
- Синтез думок – пошук і виявлення оригінальних рішень з теоретичних та практичних питань.
- КВК проводиться з метою виявлення та збагачення знань педагогів з окремих педагогічних проблем.
- Клуб «Що? Де? Коли?» має на меті розширення знань з будь – якої педагогічної проблеми і формування навичок усного виступу.
- Школа передового досвіду створюється за наявності в педагогічному колективі одного чи кількох вихователів – майстрів педагогічної праці, носіїв передового педагогічного досвіду, нових технологій педагогіки
- Форум
— це форма спілкування на
сайті. Кожне повідомлення на форумі має свого автора, тему і власний вміст. Як
правило, форуми поділяються на теми, і кожна ваша відповідь буде частиною загального
відкритого обговорення певної теми.
- Блог — певний різновид сайту, що час від часу наповнюється текстом та мультимедійною інформацією.